DECIZIA NR. 1490
Comisia Permanentă a U.N.B.R. în şedinţa din 14 decembrie 2007:
– văzând referatul cu privire la obligaţiile ce revin persoanelor juridice creatoare şi deţinătoare de documente care fac parte din Fondul Arhivistic Naţional şi necesitatea aplicării dispoziţiilor legale în vigoare privitoare la evidenţa, inventarierea, selecţionarea păstrarea şi folosirea documentelor de către Uniunea Naţională a Barourilor din România, Barouri, Casa de Asigurări a Avocaţilor şi Institutul Naţional pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Avocaţilor,
– constatându-se că este necesară adoptarea unui Regulament – cadru pentru păstrarea documentelor create şi deţinute de persoanele juridice susmenţionate, precum şi pentru luarea măsurilor împotriva distrugerii, degradării, sustragerii ori comercializării lor în alte condiţii decât cele prevăzute de lege, inclusiv prin păstrarea acestora în spaţii amenajate pentru arhive,
– în aplicarea dispoziţiilor art. 65 alin. (3) din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat,
D E C I D E :
Art.1 – În aplicarea dispoziţiilor Legii nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, ale Statutului profesiei de avocat, ale Statutului Casei de Asigurări a Avocaţilor şi ale Statutului Institutului Naţional pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Avocaţilor, se adoptă Regulamentul – cadru cuprinzând măsurile ce se vor lua în vederea arhivării documentelor create sau deţinute de Uniunea Naţională a Barourilor din România, barouri, Casa de Asigurări a Avocaţilor şi Institutul Naţional pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Avocaţilor, prevăzut în Anexa la prezenta decizie. (Nomenclatorul – cadru arhivistic aplicat pentru evidenţa, inventarierea, selecţionarea şi păstrarea documentelor; Modelul procesului verbal de predare primire, pe bază de inventar a documentelor arhivate; Registrul de evidenţă a intrărilor – ieşirilor din arhivă.
Art. 2 – În aplicarea prezentei decizii Uniunea Naţională a Barourilor din România, Barouri, Casa de Asigurări a Avocaţilor şi Institutul Naţional pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Avocaţilor vor elabora Nomenclatorul documentelor arhivate şi termenul de păstrare al acestora, cu observarea dispoziţiilor Legii nr. 16 din 2 aprilie 1996 a Arhivelor Naţionale.
Art.3 – Prezenta decizie se comunică prin e-mail tuturor barourilor şi se publică pe website-ul www.unbr.ro.
P R E Ş E D I N T E ,
Av. dr. Gheorghe FLOREA
Anexa nr. 1 la Decizia nr. 1490 din 14 decembrie 2007 a Comisiei Permanente
REGULAMENT – CADRU
pentru păstrarea documentelor create şi deţinute de Uniunea Naţională a Barourilor din România, Barouri, Casa de Asigurări a Avocaţilor, Institutul Naţional pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Avocaţilor şi Nomenclatorul documentelor arhivate şi termenul de păstrare al acestora.
Art. 1. – Fiecare dintre Departamentele (compartimentele, serviciile) din structura Uniunii Naţionale a Barourilor din România, Barourilor, Casei de Asigurări a Avocaţilor şi Institutului Naţional pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Avocaţilor vor întocmi Nomenclatorul dosarelor în raport de care s-au păstrat documente încredinţate sau create de organele de conducere ale acestora, ori de personalul salariat ori funcţionarii angajaţi cu menţiunea termenului de păstrare a acestora (şi a lucrărilor cuprinse în aceste dosare) cu respectarea următoarelor reguli:
Compartimentul |
Denumirea dosarului |
Termenul de păstrare (ani) |
Observaţii |
I. Asistenţa juridică (de la fostele Birouri de asistenţă juridică şi de la Barouri) |
Contracte de angajament |
5 |
|
Delegaţii (împuterniciri avocaţiale) |
5 |
||
Modificări contracte de angajament |
5 |
||
Solicitări, repartizări, evidenţă, delegaţii pentru apărarea din oficiu. |
5 |
||
Registru partizi |
50 |
||
Restituiri |
5 |
||
Substituiri |
5 |
||
Lucrări pentru asistenţa juridică pentru străini |
5 |
||
II. Biblioteca (barouri, INPPA, UNBR) |
Monitoare oficiale |
permanent |
|
Jurisprudenţă veche (broşuri) |
permanent |
||
Corespondenţă bibliotecă |
permanent |
cu arhivare permanentă pe suport magnetic |
|
III. CONTABILITATE (UNBR, INPPA) |
Acte casă |
10 |
|
Borderouri încasări onorarii |
10 |
||
Chitanţiere |
50 |
||
Documente C.A.R. |
10 |
||
Evidenţe contabilitate – note contabile şi ştate de plată |
50 |
||
Dări de seamă |
PERMANENT |
||
Declaraţii venituri |
50 |
||
Evidenţă maşini de scris, ştampile scoase din uz, organizare, timbre |
PERMANENT |
||
Evidenţă onorarii |
50 |
||
Fişe analitice |
10 |
||
Fişe angajament |
5 |
||
Fişe şah |
5 |
||
Gratificaţii |
5 |
||
Imprimate cu regim special |
5 |
||
Inventar |
PERMANENT |
||
Planuri de muncă şi rapoarte de activitate anuale |
PERMANENT |
||
Planuri de muncă şi rapoarte de activitate trimestriale sau semestriale |
5 |
||
Registru casă |
10 |
||
Ştate plată |
50 |
||
Statistică anuală |
PERMANENT |
||
Statistică trimestrială sau lunară |
10 |
||
IV. Personal (resurse umane) |
Evidenţă avocaţi |
PERMANENT |
|
Carnete de muncă |
PERMANENT |
||
Lucrări privind resortul personal, financiar |
5 |
||
Acte de personal |
50 |
||
V. SECRETARIAT |
Acte de control |
PERMANENT |
|
Adunarea generală, şedinţe de Consiliu UNBR, şedinţe de Comisie Permanentă, lucrările Congresului avocaţilor |
PERMANENT (procese-verbale, tabele centralizatoare lucrări) 5 ani (lucrări pregătitoare) |
||
avocatură clandestină, sesizări, lucrări |
10 |
||
circulare, instrucţiuni şi regulamente interne |
PERMANENT |
||
conferinţe stagiu, pregătire profesională (evidenţe, calificative) |
5 |
||
control profesional |
PERMANENT |
||
Corespondenţă |
– permanent registre de evidenţă – 5 ani pentru sesizări, reclamaţii şi răspunsuri. |
||
Decizii ale Comisiei Centrale de Disciplina, decizii ale comisiilor de disciplină ale barourilor |
PERMANENT |
||
Decizii ale Consiliului UNBR, ale Comisiei Permanente, ale consiliului CAA, ale Consiliului INPPA |
PERMANENT |
||
Lucrări de selecţionare a arhivei |
PERMANENT |
||
Ordonanţe de urmărire penală comunicate UNBR |
10 |
||
Procese verbale ale şedinţelor de lucru |
PERMANENT |
||
Registre secretariat |
PERMANENT |
||
Registru de intrare-ieşire |
10 |
||
Tablouri avocaţi |
PERMANENT |
||
Lucrări examene de primire în profesie, dosare de examen |
5 ani |
||
Lucrări examene de definitivare în profesie, dosare de examen |
5 ani |
||
Lucrări privind primirea în profesie cu scutire de examen, dosare de primire |
5 ani |
||
Lucrări examen de absolvire INPPA |
5 ani |
||
VI. CASA DE ASIGURĂRI |
Acte pensionare |
PERMANENT |
|
Compartimente specifice |
Termene specifice stabilite prin decizia CAA |
||
VII. ARHIVA |
Corespondenţă arhiva |
PERMANENT |
|
Documente de gestionare şi sistematizare a arhivei |
50 |
Art. 2. – Fiecare dintre instituţiile menţionate la art. 1 va constitui prin decizia organului colectiv de conducere cu activitate permanentă Comisia de selecţionare a actelor arhivate, care îşi va finaliza activitatea de defrişare a arhivei şi de înlăturare ca nefolositoare a actelor pentru care a expirat termenul de păstrare prin proces – verbal, aprobat de Comisia Permanentă a U.N.B.R., Consiliul C.A.A. şi Consiliul I.N.P.P.A., conform modelului prevăzut în Anexa nr. 2.
Art. 3. – Consiliul C.A.A. poate stabili reguli specifice privind conservarea actelor aflate in arhiva CAA.
Art.4. – Departamentul Secretariat, protocol şi coordonarea serviciilor tehnico – administrative şi Departamentul Economico-financiar şi administrativ al UNBR, Consiliul CAA şi Consiliul INPPA sunt însărcinate cu aplicarea prezentului Regulament – cadru.
Anexa nr. 2 la Decizia nr. 1490 din 14 decembrie 2007 a Comisiei Permanente
Comisia de selecţionare, numită prin Decizia nr. ______ / ____________, selecţionând în şedinţele din ____________ documentele din anii ____________, avizează ca dosarele din inventarele anexate să fie înlăturate ca nefolositoare, expirându-le termenele de păstrare prevăzute în nomenclatorul (UNBR, CAA, INPPA sau Barou–după caz)_________________________________________.
PREŞEDINTE, Membri, Secretar,
_____________ ______________ ________________
______________
______________
______________
______________